Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nitrous is addictive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nitrous is addictive

    alright hes the problem, Nitrous is addictive, and at 50 bucks a pop for nitrous i have got to find a cheaper way to go at it. We have one Nitrous Fill shop anywhere close and that is still an hour away for me, me question is...... is medical grade nitrous any different???? or any other hints so i dont have to spend 5 bucks a pound?

  • #2
    Medical will be fine, it just doesn't have sulfur in it as the automotive one does. The only reason it is in the automotive nitrous is so that it is toxic and won't be abused as a controlled substance.

    Damn dude, 5 a pound? that's like double what it is here.
    -Vinny

    Comment


    • #3
      i figured that was the only difference, yep 5 bucks a pound....... it BLLLLLOWS! they are the only people in middle tennessee that fill right now, so basically they can charge whatever the hell they want. kind of sucks, but it is well worth it, 75 shot sure is fun [img]{SMILIES_PATH}/icon_twisted.gif[/img]

      Comment


      • #4
        haha I bet it is, just don't blow it up before Nopi eh? [img]{SMILIES_PATH}/lol.gif[/img]
        -Vinny

        Comment


        • #5
          nahhhh it will be fine, remember last years fiasco with the tranny swap??? liek i said last year, one way or another that car will be there, even if i have to trailer it with the truck and enter them both in the show [img]{SMILIES_PATH}/smile.gif[/img] hmmmmmmm stc stickers on a black silverado on 20"s hmmmmmmm

          Comment


          • #6
            Open your own fill shop, =]
            2015 Ford Mustang - DD
            2013 Kia Sorento SX V6
            1978 Buick Century Custom - 42k Original Miles

            Comment


            • #7
              hah the thought has actually crossed my mind, i help out at a custum shop here in franklin, and it would be perfect cause we get people in ALL the time asking where to get it, how does one go about acquiring a fill station?

              Comment


              • #8
                I think you need to contact NX or N.O.S. and see what licenses you have to acquire.
                -Vinny

                Comment


                • #9
                  hahaha i only pay 2 dollars a lb here. and yes very very addictive.
                  2007 chevy classic 2500hd 4x4 duramax
                  1996 383 lt1 auto trans am
                  1995 sl1. single cam of fury
                  1995 jeep wrangler lifted 4x4 4.0
                  1995 ford explorer 4x4

                  Comment


                  • #10
                    GRRRRRRRRRRR 2 dollars a pound?!?!?! thats not fair at all. i sent emails to both NX and NOS to see what liscense i would have to accquire, im also thinking about coming really good friends with a doctor lol. i dont think he would take the chance

                    Comment


                    • #11
                      i have tried to get medical grade when i worked at the hospital. didn't work
                      2007 chevy classic 2500hd 4x4 duramax
                      1996 383 lt1 auto trans am
                      1995 sl1. single cam of fury
                      1995 jeep wrangler lifted 4x4 4.0
                      1995 ford explorer 4x4

                      Comment


                      • #12
                        haha. Josh and I talked about this a coupel weeks ago... "So all I have to do is open the bottle when I wanna race and when there a lil left inhale it for a good time as well?" :lol:
                        2002 Saturn SL1- 5 speed, basic, slow, and staying that way.
                        1993 Lexus SC300- Project turning into gold...

                        Formerly knows as "Saturntuner05."
                        Too many past turds to list.

                        Comment


                        • #13
                          just contact your local gas suppier. there is a supplier that suppies the welders with the welding gas and the hospital with there gas are usually the same people. they will know how to do get the liscence.
                          2007 chevy classic 2500hd 4x4 duramax
                          1996 383 lt1 auto trans am
                          1995 sl1. single cam of fury
                          1995 jeep wrangler lifted 4x4 4.0
                          1995 ford explorer 4x4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nitrous is addictive

                            Originally posted by sc2grndsp
                            Nitrous is addictive




                            Sure is, make sure your using good parts if your gonna run 'er hard, and dont cheap out on engine internals, you pay for what you get. A broken con rod will ruin your day. This isn't a Saturn though, my DSM, 26psi on a 60-1 and a 100 shot. AWD cars that can slip the tires in 4th gear are fun, till crap breaks. That was a built engine by the way, I un-built it in a hurry.


                            Jesse

                            Comment


                            • #15
                              There's nitrous fill stations on ebay all the time. They're expensive though. One of the main parts you need is a Haskel pump. It runs off of compressed air and it can transfer the liquid nitrogen to the tank being filled. Medical grade is the best because it's more pure than automotive grade. Industrial grade is the cheapest, but you'll be replacing filters like crazy because it's not as clean.

                              Automotive grade is called Nytrous+ I think...
                              - Jeff Silva
                              2001 Chevrolet Tahoe Z71 5.3L, Blackbear tune, cranked keys, e-fans, Android head unit
                              1997 Dodge Caravan SE 3.3L V6 family hauler
                              Vacancy here, need project car

                              Comment

                              Related Topics

                              Collapse

                              There are no results that meet this criteria.

                              Working...
                              X